Konunun ilk mesajı :
Buzdolabında mum yaktı
Diyarbakır'da buzdolabının içini aydınlatan ışığı yetersiz bulan bir
vatandaş, içine birkaç mum yerleştirerek kendince sorunu çözmüş. Ancak mum
buzdolabının tavan kısmını yakınca da "Bu nasıl buzdolabı" diyerek üründen
şikâyetçi olmuş.
'Sebzeliği büyütün'
Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki tüketici toplantısında bir kişi,
buzdolaplarının sebzeliklerinin daha büyük olması gerektiğini söylemiş. Bu
talebin nedeni sorulduğunda, "Yaz ayları çok sıcak geçiyor. Ayakkabılarımızı
içine koyup soğutuyoruz. Sebzelikler büyük olursa daha çok ayakkabı alır"
yanıtını vermiş.
Eritti, 'değiştirin' dedi
İstanbul'da bir müşteri, elektrikli su ısıtıcısının eridiği şikâyeti ile
servise başvurmuş. Şikâyet incelenince ısıtıcının elektrik ile çalıştığını
bilmeyen müşterinin, ocağının üzerine su ısıtıcısını koyarak su kaynatmaya
çalıştığı anlaşılmış. Ocaktaki ateşin erittiği ısıtıcının yenisi ile
değiştirilmesinde müşteri çok ısrarcı olmuş.
Buzdolabında minder keyfi
Erzincan'da aşırı sıcaklardan bunalan bir ev hanımı raflarını çıkardığı
buzdolabının içine minder koyarak oturmuş. Kapısı açık kalan buzdolabının
kompresörü bozulunca 'iyi soğutmuyor' diyerek firmanın ürününden şikâyetçi
olmuş.
'Çevirdim ama hâlâ görmüyor'
Bir tüketici, dökümanı yazıcıya aktaramadığından şikâyet etmiş. 'Bilgisayar
yazıcıyı görüyor mu' sorusuna da 'Ekranı yazıcıya çevirdim ama hâlâ
görmüyor' cevabını vermiş.
'Ocağa koydum ama...'
Diyarbakır'da fritöz alan bir tüketici, ilk kullanımda fritözün eridiğini
görünce hemen bayinin yolunu tutmuş. Erimiş fritözü göstererek, 'arızalı mal
satıldığını' iddia etmiş. Nasıl kullandığı sorulunca da "Ocağı yaktım,
fritözü üzerine koydum, ama hemen eridi" demiş.
'Üçüncü disketi almıyor'
Bir tüketici, bilgisayar harddiskinin ikiden fazla disket almadığı şikâyeti
ile bayiye başvurmuş. "İlk disketi sürdüm, ikincisini sürerken çok zorlandım
ama üçüncüsü asla içeri girmiyor" demiş. Bir başka tüketici "Ayak pedalına
basıyorum, basıyorum, çalışmıyor" diye şikâyette bulunmuş. Müşterinin pedal
diye fare'ye bastığı anlaşılmış.
'Elbisemi yaktı'
Mersin'de fırının içinde elbisesinin yandığını söyleyen bir müşteri teknik
servisi çağırmış. Elbisenin yanarak fırının içine yapışmasından yakınan
tüketiciye fırınında sadece yemek pişirmesi önerilmiş.
'Yumurtaları patlattı'
Şanlıurfa'da bir müşteri, satın aldığı mikrodalga fırında yumurta kaynatmayı
denemiş. Fakat basınç nedeniyle yumurtalar patlamış. Ancak şans eseri
mikrodalga infilak etmemiş. Müşteri "Yumurta bile kaynatamıyor, bu fırını ne
yapayım" diyerek fırını iade etmeye kalkışmış.
Lahanayı makinede yıkadı
'Bu makine çiziyor, iyi yıkamıyor' diye servise başvuran bazı tüketicilerin,
'daha temiz olsun' diye ıspanak, lahana gibi yıkanması zor sebzeleri bulaşık
makinesinde yıkadıkları tespit edildi.
Ütüyü ocakta ısıtmaya kalktı
Mersin'de son model ütü alan tüketici, elektrikler kesilince, ütüyü ocakta
ısıtma yöntemini denemiş. Ancak ütünün gövdesi yanmış. Bunun üzerine
değiştirilsin diye bayiye başvurmuş.